Objetivo de tiempo de recuperación

Acrónimos: RTO

Ver:

·         Continuidad

·         Objetivo de Punto de Recuperación

Objetivo de Tiempo de Recuperación

(Operación del Servicio) El tiempo máximo permitido para la recuperación de un Servicio de TI tras una interrupción. El Nivel de Servicio a ser provisto debe ser inferior a los Objetivos de Nivel de Servicio. Los Objetivos de Tiempo de Recuperación para cada Servicio de TI deberían ser negociados, acordados y documentados. Ver Análisis de Impacto de Negocio. [ITIL:2007]

objetivo de tiempo de recuperación

El objetivo de tiempo de recuperación (Recovery Time Objective, RTO) es la máxima cantidad de tiempo tolerable que un ordenador, sistema, red o aplicación puede estar inactivo después de una fallo o un desastre. El RTO es una función del punto hasta el cual la interrupción altera las operaciones normales y la cantidad de ingresos-pérdidas por unidad de tiempo como resultado del desastre Estos factores, a su vez, dependen del equipo y de la/s aplicación/es afectada/s El RTO se mide en segundos, minutos, horas o días, y es una consideración importante en la planificación de recuperación en caso de desastre.

http://www.recall.es/why-recall/data-protection-terminology

(en) Recovery time objective (RTO)

The amount of time allowed for the recovery of a business function or resource after a disaster occurs

ISACA, Cybersecurity Glossary, 2014

(en) Recovery Time Objective (RTO)

(Service Operation) The maximum time allowed for recovery of an IT Service following an interruption. The Service Level to be provided may be less than normal Service Level Targets. Recovery Time Objectives for each IT Service should be negotiated, agreed and documented.See Business Impact Analysis. [ITIL:2007]

(en) recovery time objective

target time set for:

·         resumption of product or service delivery after an incident; or

·         resumption of performance of an activity after an incident; or

·         recovery of an IT system or application after an incident.

[BS25999-1:2006]

(en) What is the Recovery Time Objective?

The balancing point between the MAO (Maximum Allowable Outage) and the cost to recover establishes the information systems RTO. Recovery strategies must be created to meet the RTO. The strategy must also address recovering information system critical components within a priority, as established by their individual RTOs. [NIST-SP800-100:2006]

(en) Recovery Time Objectives (RTOs)

RTOs represent the maximum allowable downtime that can occur without severely impacting the recovery of operations or the time in which systems, applications, or business functions must be recovered after an outage (e.g. the point in time that a process can no longer be inoperable).

http://ithandbook.ffiec.gov/it-booklets/business-continuity-planning/appendix-b-glossary.aspx

(fr) Objectif de temps de reprise

(Exploitation de Services) (Service Design) La durée maximale accordée à la reprise d’un service après une interruption. Le niveau de service à fournir peut être inférieur aux cibles de niveau de service normales. Les objectifs de temps de reprise de chaque service des TI doivent être négociés, convenus et documentés.

Voir Analyse d’impact sur le business (BIA).

[ITIL:2007]

Temas relacionados

Términos