Ver:
· Cambio
(Service
Transition) The Process responsible for controlling the Lifecycle of all
Changes. The primary objective of Change Management is to enable beneficial
Changes to be made, with minimum disruption to IT Services. [ITIL:2007]
El principal
objetivo de la Gestión de Cambios es la evaluación y planificación del proceso
de cambio para asegurar que, si éste se lleva a cabo, se haga de la forma más
eficiente, siguiendo los procedimientos establecidos y asegurando en todo
momento la calidad y continuidad del servicio TI.
http://itil.osiatis.es/Curso_ITIL/Gestion_Servicios_TI/gestion_de_cambios/vision_general_gestion_de_cambios/vision_general_gestion_de_cambios.php
(Service Transition)
The Process responsible for controlling the Lifecycle of all Changes. The
primary objective of Change Management is to enable beneficial Changes to be
made, with minimum disruption to IT Services. [ITIL:2007]
The process of
controlling modifications to hardware, software, firmware, and documentation to
ensure that information technology resources are protected against improper
modification before, during, and after system implementation.
http://www.utexas.edu/its/policies/glossary.html
(Transition de
Services) Processus en charge de contrôler le cycle de vie de tous les
changements. Le principal objectif de la gestion des changements et de rendre
possible la mise en uvre de changements bénéfiques avec un minimum
dinterruption des services des TI. [ITIL:2007]
Temas relacionados