Rol

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·         Control de acceso por roles

rol

papel: función que alguien o algo cumple.

DRAE. Diccionario de la Lengua Española.

Rol

Perfil al que se pueden adscribir usuarios. Define un conjunto de derechos de acceso a un sistema. Un usuario puede disfrutar de uno o más roles, siempre y cuando no sean incompatibles entre sí.

Rol

Conjunto de responsabilidades, Actividades y autorizaciones concedidas a una persona o equipo. Un Rol se define en un Proceso. Una persona o equipo puede tener múltiples Roles, por ejemplo, los Roles de Administrador de Configuración y Administrador del Cambio pueden ser llevados a cabo por una misma persona y de manera individual. [ITIL:2007]

(en) role

the function or position that sb has or is expected to have in an organization, in society or in a relationship

Oxford Advanced Learner's Dictionary.

(en) role

1. (I) A job function or employment position to which people or other system entities may be assigned in a system. (See: role- based access control. Compare: duty, billet, principal, user.)

2. (O) /Common Criteria/ A pre-defined set of rules establishing the allowed interactions between a user and the TOE.

[RFC4949:2007]

(en) Role

A set of responsibilities, Activities and authorities granted to a person or team. A Role is defined in a Process. One person or team may have multiple Roles, for example the Roles of Configuration Manager and Change Manager may be carried out by a single person. [ITIL:2007]

(en) role

security attribute associated to a user defining the user access rights or limitations to services of a cryptographic module. One or more services may be associated to a role. A role may be associated to one or more users and a user may assume one or more roles. [ISO-19790:2006]

(en) role

a predefined set of rules establishing the allowed interactions between a user and the TOE.

TOE - Target of Evaluation

[CC:2006]

(fr) Rôle

Un ensemble de responsabilités, d’activités et d’autorités attribuées à une personne ou à une équipe. Le rôle est défini dans un processus. Une personne ou une équipe peut avoir plusieurs rôles, par exemple, les rôles de Gestionnaire des configurations et de Gestionnaire des changements peuvent être attribués à une même personne. [ITIL:2007]

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